niedziela, 30 sierpnia 2015

Interpelacje sesyjne

W trakcie 12. sesji Rady Miasta, która odbyła się w ostatni czwartek, w odpowiednim punkcie zlożyłem do prezydenta miasta 2 interpelacje. 

W pierwszej, w imieniu interweniujących mieszkańców dzielnicy, poruszyłem temat trwającej modernizacji nawierzchni wokół pomnika harcerza przy ul. Gałeczki. Zapytalem o przyczyny przedłużającej się w czasie inwestycji. Trwa ona już ok. 2 miesiące i jak widać na miejscu prac, jeszcze trochę potrwa. Ani zakres prac, ani przeznaczone na ten cel nakłady finansowe, nie są zbyt duże. Stąd też dziwi tak długi czas realizacji inwestycji. W budżecie są zapewnione również środki na modernizację samego pomnika. Zapytałem, czy kolejność prac nie powinna być odwrotna, najpierw remont pomnika, a nastepnie nawierzchni wokół?

W drugiej interpelacji, zapytałem o przyszlość dworca PKP Chorzów Miasto. Prezydent miasta podczas jednej z ostatnich sesji przekazał informację, że udało się porozumieć gminie z PKP w sprawie przejęcie budynku dworca PKP znajdującego się w centrum miasta za przysłowiową złotówkę. Zapytałem prezydenta, czy miasto podpisało już umowę z PKP dotyczącą przejęcia bydunku, czyli, czy faktycznie jesteśmy już właścicielem nieruchomości? Zapytałem także o koncepcję wykorzystania tego budynku, czy przeznaczony zostanie na cele publiczne, czy też gmina będzie szukać partnera prywatnego, który wykorzysta obiekt na cele komercyjne? Moim zdaniem, lepszym rozwiązaniem jest kierunek, aby to gmina zagospodarowa tę nieruchomość na swoje potrzeby. 

Na przedstawione przeze mnie interpelacje, jak i wszystkie inne zaprezentowane podczas sesji przez pozostałych radnych, prezydent odpowie na piśmie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz