piątek, 18 grudnia 2015

Interpelacje sesyjne

Podczas 16. sesji Rady Miasta, która odbyła się w wczoraj, w odpowiednim punkcie złożyłem do prezydenta miasta kolejne 2 ustne interpelacje.

W pierwszej zawnioskowałem, aby prezydent miasta podjął interwencję w KZK GOP w przedstawionej sprawie. Od 3 miesięcy działa na terenie aglomeracji system Śląskiej Karty Usług Publicznych. Mimo tego, na terenie Chorzowa zdarzają się sytuacje, że jeżdżący autobus czy tramwaj posiada niesprawny czytnik karty. Mieszkańcy poinformowali mnie także, że na dwóch liniach autobusowych - 23 i 165, niektóre autobusy w ogóle nie posiadają czytników. Zaapelowałem do prezydenta o interwencje w tej sprawie. ŚKUP to ważny komunikacyjny projekt dla naszego miasta i aglomeracji i w dodatku nie tani. Musi być w 100% sprawny i funkcjonalny.

W drugiej interpelacji poruszyłem kwestie relacji na linii miasto Chorzów a WPKiW S.A. Pewną ocenę wyrobiłem sobie latem przy okazji sytuacji z nieotwarciem w sezonie wakacyjnym kąpieliska Fala. Park jako spółka jest samodzielnym podmiotem, a jego relacje z miastem Chorzów można przedstawić w 2 punktach: park leży w granicach administracyjnych Chorzowa i co roku samorząd Chorzowa obniża spółce należny podatek od terenów zielonych w kwocie ok. 6 mln zł. Sytuacja z nieotwarciem kąpieliska Fala pokazały brak komunikacji między miastem a spółką, a w rezultacie tego złe następstwa. Pamiętajmy, że z atrakcji parku korzysta bardzo wielu mieszkańców Chorzowa. Stąd też władzom Chorzowa, oczywiście przy uszanowaniu samodzielnych kompetencji władz spółki, powinny interesować plany inwestycyjne spółki. Mam wrażenie, że mając na względzie te 2 argumenty, o których wspomniałem wcześniej – granice administracyjne i ulgę w podatkach, nie wykorzystujemy ich należycie. Ten problem celowo poruszyłem na przełomie roku. To czas opracowywania i przyjmowania planów inwestycyjnych na 2016 r, w tym i WPKiW S.A. Zaproponowałem, aby odbyć takie spotkanie z władzami parku i pokazać, że miasto Chorzów interesuje się tym, jakie plany mają władze parku. Jasno przekazać, na których sprawach nam szczególnie, ze względu na naszych mieszkańców, zależy. Nie może powtórzyć się sytuacja, jaka miała miejsce w tym roku, że do połowy wakacji nie wiemy jako miasto, czy będzie otwarta Fala. Zapytałem, czy dziś znamy dokładny tego powód? Czy Fala będzie otwarta w przyszłym roku? Czy będzie zmodernizowana? Nie może być sytuacji, że z niewiadomych powodów władze parku nic nie robią z Falą, a władze miasta przebąkują coś o potrzebie wybudowania nowego, w innym miejscu, otwartego miejskiego kąpieliska. Działamy na jednym terenie, dla tej samej grupy mieszkańców. Prezydent miasta poinfomował, że jest otwarty na proponowane spotkanie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz